کد مطلب:314052 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:177

بعد از دقایقی کاملا خوب شدم
جناب حجةالاسلام آقای شیخ علی نورآبادی نیشابوری، طی یك مكتوبی چند كرامت به دفتر انتشارات مكتب الحسین علیه السلام ارسال كرده اند كه می خوانید. ایشان مقدمتا مرقوم داشته اند:

1. یك روز عصر كه از حرم مطهر دخت موسی بن جعفر كریمه ی اهل البیت علیهم السلام به منزل مراجعت می كردم، به جناب آقای حاج شیخ علی ربانی خلخالی برخوردم. به من فرمودند مشغول تألیف كتابی در مورد كرامات و خوارق عادات از حضرت اباالفضل العباس علیه السلام هستند. بنده به ایشان عرض كردم كه در این مورد بعضی قضایا هست كه قابل عنوان كردن و چاپ نیست، بنده سعی می كنم آنچه را كه بی اشكال باشد بنویسم و خدمتتان بدهم.

حال چند قضیه در مورد توسل به حضرت اباالفضل العباس علیه السلام را نقل می كنم كه در تمام آنها، استاد عزیز و مهربان و دلسوزم، جناب مرحوم مغفور جنت مكان آیةالله سید محمود مجتهدی سیستانی، نقش عمده ای داشته اند. باید خاطرنشان سازم كه، ایشان عقیده ی محكمی به توسل به حضرت اباالفضل العباس علیه السلام و مخصوصا نذر گوسفند برای آن حضرت داشتند، چنانكه وقتی، خود ایشان به بنده فرمودند كه چند گوسفند را با هم ذبح می كنیم و یكی از آن گوسفندها مربوط به حضرت اباالفضل العباس علیه السلام است، بچه های ما از طرز پاك شدن كله ی گوسفند می فهمند كه این



[ صفحه 447]



مربوط به حضرت اباالفضل العباس علیه السلام است، زیرا بدون تكلف و با كمال راحتی، كله پاك می شود. و حتی گوشت گوسفند هم كاملا از هر جهت با گوسفندان دیگر فرق دارد.

لذا هر كس در هر موردی كه گرفتار می شد یكی از راهنماییهای ایشان برای نجات صاحب حاجت، توسل وی به آقا حضرت اباالفضل العباس علیه السلام بود، آن هم به وسیله ی نذر گوسفند برای آن حضرت.

مثلا خود من خوب به یاد دارم كه ایشان یك مرضی پیدا كرده بود كه اصلا نمی توانست از جای خودش تكان بخورد و باید درازكش می بود. ظاهرا قولنج بسیار شدیدی بر وی عارض شده بود. بعد از آنكه حالشان خوب شد، علت شفایشان را این طور توضیح دادند كه، من همین طور دراز كشیده بودم، یك مرتبه متوجه حضرت اباالفضل العباس علیه السلام شدم و گفتم: یا حضرت عباس، اگر الان بتوانم بلند شوم و بروم خودم را طاهر كنم و نماز بخوانم، یك گوسفند نذرت... همین كه این فكر را كردم متوجه شدم كه می توانم بلند شوم و همان لحظه خوب شدم! نیز زمانی دیگر بعد از آنكه سلامتی خود را بازیافتند، فرمودند: این مرتبه تمكن برای خریدن گوسفند را نداشتم، لذا تصمیم گرفتم كه با فكر در مورد گوسفند نذری حضرت اباالفضل العباس علیه السلام از آقا شفا بگیرم. شروع كردم به فكر كردن درباره ی گوسفند حضرت اباالفضل العباس علیه السلام كه بعد از دقایقی كاملا خوب شدم.